donderdag 26 april 2012

De eerste zeebaars trip

Hier kort verslagje van mijn ingekorte zeebaars week.
Het is zeer kort :
Geen tik gezien maar dan ook geen tik.Veel wind met fikse regenbuien maakte zelfs het vissen haast onmogelijk.
Ben op verschillende plaatsen geweest en ook een tij gevist aan het zwin.Zelfs hier geen meeuw of stern te bespeuren.
Dus moest er op zoek gegaan worden naar een alternatief want vissen moest er gebeuren kost wat kost.
Even wat speurwerk gedaan wat me op een put in de omgeving van Zeebrugge bracht.
Mooi waterke ( niemandsland " voorlopig toch") gevonden dus jerkbaithengel opgetuigd ( lag ook in de auto en behoort zowat tot de standaard uitrusting van mijn Alfa)
en een poging werd ondernomen om hier een snoekje te vangen.
Na misschien een 20 tal worpen krijg ik een dreun op mijn hengel niet te geloven .
Dat is de snoek van mijn leven.Zware runs waarbij de vis steeds terug de diepte opzocht
en vervolgens de kant afzwom steeds in de diepte blijvend.Heb mijn jerkbait hengel nog nooit zo krom weten staan tot brekens toe.
Man , man dit moet een monster zijn.De gebeden met onze Lieven Heer werden gedaan dat de vis niet losraakte. Na heel wat drilwerk en verschillende runs kwam deze dame op de kant .
T'is niet wat ik verwachte maar toch een mooie vis .
Het heeft wel wat geduurd om ze te landen zonder schepnet.Maar alles verliep goed buiten wat schaafwonden aan mijn handen van de braamstruiken.

Een karper was te kort tegen mijn jerkbait gezwommen en zo gehaakt aan de borstvin.
Helaas geen top snoek maar wie weet zitten die daar ook.
Geen zeebaars , geen snoek maar een toevallige schubkarper van ca ....kg ???
Het was me de dag.

Grts Dirk
Hopelijk brengt het volgende bericht wat zeebaars pic's want daar zit ik op te wachten.
Waar blijven die stekelridders nu toch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten