zondag 19 februari 2012

Eindelijk nog eens vissen

T'was weer even geleden dat ik was gaan snoeken.De strenge vorst en een dikke ijslaag op de waters verplichte me thuis te blijven.Deze morgend toch richting watertje vertrokken om eens te zien of het ijs weg was.Twee grote stukken waren ijsvrij dus vissen was mogelijk.Snel terug naar huis voor het middagmaal.Hengeltje in de wagen en wat kunstaas en snel terug naar het viswater.
Er werd gevist met shads die ik tergend traag kon binnenvissen kort bij de bodem.
Op het eerste ijsvrije stuk kon ik dan ook snel een snoekje van 66 cm pakken.Dit knaapje had wel al eens een kneep gehad van een soortgenoot.De littekens waren nog duidelijk zichtbaar op beide flanken.Snel een kiekje en terug.

Verder gevist op het andere ijsvrije stuk en ook hier kon ik een 67 cm snoekje landen.

Het heeft me deugd gedaan om even een frisse neus op te halen.Nog een korte hagelbui getrotseerd maar dit kon me niet deren .Laat het nu maar snel opwarmen zodat ze wat losser komen.
Half April staan de eerste zeebaars sessie's gepland.

Grts Dirk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten