zondag 15 april 2012

Een snelle afsluiter

Vandaag er toch nog even uitgetrokken voor een paar uurtjes.
Eerst een wandeling rond het water gemaakt op zoek naar wat activiteit van witvis.
Op een klein rustig stuk water waren er regelmatig kringentjes van witvis waar te nemen.
De BBZ slow sink werd opgetuigd en richting obstakels in het water gegooid.De stek die ik beviste was kort tegen een afgewaaide boom.Dus zeker niet zonder risico.Na drie worpen voelde ik een tik op de BBz.Even werd de BBz stilgehouden .Zodra ik er terug beweging in bracht hapte de snoek toe.Een slanke tachtiger werd geland.



Ik besloot de stek wat verder uit te vissen.Wat natuurlijk niet mocht gebeuren gebeurde toch.De BBz kwam vast te zitten aan onderwater takken.Loskrijgen ging niet dus boeltje over trekken maar.Na het aanknopen van een nieuwe leader en een verse BBZ wat verder van het obstakel afgevist.Die dingen zijn tenslotte niet goedkoop.
Nu ook weer hetzelfde , eerst een tik even stilhouden en BBZ wat laten afzinken dan langzaam begingen draaien.Zodra de BBZ in beweging kwam was het weer raak.Wederom een slanke tachtiger.



Nog wat verder gevist en wat meer risico's genomen.Dit bracht nog een zestiger op en nog wat later weer een BBZ armer.Ben dan maar gestopt.T'werd me wat te duur.
Het was eigenlijk een vissesie om mijn zeebaarshengel even uit te testen .Wat betreft aktie en beetregistratie zit hij zeker goed.Nu nog de baarzen

Grts Dirk
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten