dinsdag 9 november 2010

Alternatief voor in de winter

Nu het van op de kant voorbij is met het zeebaarzen en weer wachten is op het nieuwe seizoen ga ik me wat meer toeleggen op het vissen met jerkbaits op snoek.
Zondagmiddag een uurke of 3 gaan jerken op snoek en dit op een oude Nete arm in de omgeving van Lier.
Het eerste uur geen aanbeet gehad.Het was moeilijk vissen wegens de vele bladval op het water.Na wat verkassen een open plek gevonden aan een omgevallen boom.Bij de tweede worp een snoek van zeventig die de fel groene Fox Rapper wel zag zitten.Snoek op de foto en terug in zijn element gezet.Op deze stek die er toch veelbelovend uitzag nog wat verder gevist en na een 10 tal worpen was het weer raak.Terug een fraai snoekje van zeventig.Helaas hier geen fotooke van .Pillekes op en geen reserve bij ( Lompe ... da ik ben ).
Vervolgens een 20 meter opgeschoven en terug beginnen jerken.Plots kwam een fraaie snoek ( schat 85 cm) vanuit de diepte en pakte de Rapper vol.Het ging zo snel dat ik er van verschoot.De snoek schoot uit het water schudde eens flink en dan weg was hij ( of zij). Deze zal voor een volgende keer zijn denk ik.Na nog wat worpen plots een kolk achter de jerkmaar geen aanbeet.Tot driemaal toe op dezelfde plaats een kolk achter de Rapper maar de snoek niet kunnen aanslaan. Na een fikse regenbui tevreden huiswaarts gekeerd om naar het veldrijden te gaan kijken.
Het gaat goed met het jerken en ga me nu ook eens wagen om mijn jerkbaits zelf te maken als winterbezigheid.Hier wil ik ook probreren om slanke jerkbaits te maken voor de zeebaars.Lijkt mij tof als je vis vangt op je eigen creatie's kunstaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten