dinsdag 24 mei 2011

De eerste Vlaamse zeebaarzen melden zich

Zaterdag een poging geprobeerd op de golfbrekers op het strand van Knokke.
Het was een mooie dag niet teveel wind en het water redelijk helder . Dit was een uitgelezen dag om de zeebaarzen vanaf de golfbreker te belagen.
Mijn kunstaas arsenaal bestond ditmaal uit bucktailjigs en slugs. Natuurlijk gingen er ook wat plugjes mee.
Op de kop van de breker was er veel veel jacht te zien van jagende zeebaars met mooie kolken.Ik begon al te trillen op mijn benen.
Dit zou de dag worden.
Wat ik ook deed het mocht niet baten.Buiten een geep op de plug kon ik geen enen baars verzilveren.Wat deed ik in godsnaam verkeerd ? Te groot kunstaas ?
Natuurlijk geen steamers bij de hand want die lagen in de auto.Nieuwe gedachten speelden al in mijn hoofd hoe ik het morgen zou aanpakken.
Jiggen in combinatie met een klein streamertje zou moeten lukken.Om kort te zijn het werd VKB.
Zondag een pokke dag van de wind dus niet te vissen op de golfbreker.Heb het dan maar gehouden op een vrije dag.
Maandag terug golfbreker sessie gepland.Eenmaal op het strand zakte de moed me al in de schoenen.
Water zo bruin als koffie met melk + een strakke westen wind maakte het niet makkelijk.Na wat bucktail te hebben achtergelaten tussen de stenen had ik het bekeken.
Spullen terug op de fiets en dan maar op stilstaand water proberen tussen de bootjes.
Ben gestart met wat plugwerk. Na een 50 tig meter in de benen een zilveren flits en bang op de plug.Een krachtige maar korte dril leverde deze baars op.

Afbeelding

Nog een tijdje bezig geweest met verschillende pluggen maar de aanbeten bleven uit.
Dan nu toch maar een Tony slug eraan.Twee worpen en bang .Weer een mooi baarsje en ditmaal op de slug.

Afbeelding

Dit ging lekker.
100 worpen verder en wat slugs armer een verrre worp geplaseerd en slug laten afzinken.Zodra ik de slug van de bodem tikte een fikse aanbeet.
Deze baars ging er als een trein vandoor. Na wat mooie runs kreeg ik hem eindelijk te zien. Eeen pracht van een baars.Een 70 cm gezond exemplaar.
Afbeelding

De tweede 70 tiger van de kant was binnen en de slug ook. Hij of zei had hem helemaal binnen.

Afbeelding

Ik heb het me niet beklaagd met deze verhuis. Drie baarsjes heb ik kunnenverschalken met een 70 tiger als eindresultaat.
Zo mogen er meer dagen komen.Helaas zal dit weekje weer snel voorbij zijn.
Het is wel niet makkelijk om aan je baarzen te komen op stilstaand water.Ze kunnen overal zitten en heb weeral wat kilometers in de benen.
Maar ik heb me toch geamuseerd en daar gaat het om.

Greets From the belgium coast

Dirk

3 opmerkingen:

  1. hoi dirk,

    mooie baarzen, een vraagje ? waar heb jij die oranje slugs gehaald ? ik heb bij lunkercity weer een grote bestelling gedaan van diverse kleuren/maten slugs maar die kleur hadden ze niet enkel een soortgelijke kleur (atomic chicken) maar dan enkel vanaf 6'' inch....

    groetjes
    mick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mick ,

    Een vriend van me maakt deze voor mij

    Greets Dirk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Dirk, wat een mooi, informatief blog heb je, je hebt er een volger bij! En tof dat je het om de sport te doen is...

    groeten Ronald

    BeantwoordenVerwijderen