donderdag 19 mei 2011

Een korte zeebaarssessie van 3 uur

Vandaag even kort gaan zeebaarzen en dit op mijn eerste dag van een volle week verlof.
Aangekomen op de stek “ natuurlijk te vroeg” toch al even wat oppervlakte kunstaas laten zwemmen.
Na enige worpen kwam Tony “ De Slug man “ me vergezellen .Na kort klapke toch maar besloten aan het serieuze werk te beginnen.
Dus alles op de rug en op naar de stek. Daar aangekomen begon het licht te regenen en het water was niet echt helder te noemen.
Ma ja kon ons niet deren me moesten baarzen vangen.
Na wat afwisselen van kunstaas een eerste beetje na ca. 30 min. Een scholen baarsje had wel iets gezien in een Bass Assasin Shadje.
Terug enkel worpen gedaan met shadje zonde succes.Nu maar geheim wapen en favoriet bovenhalen. De bucktail jig .
Hier zou het op moeten gebeuren. Nog geen twee worpen en de eerste baars melde zich.Even lekker op de foto en terug.

Afbeelding

Enkele worpen verder weer een forse aanbeet. Dit voelde al wat beter aan . Na wat korte runs een mooie baars op de kant.

Afbeelding

Tony kwam me vergezellen na het trekken van de foto. Bij zijn eerste worp op de stek een aanbeet en wat voor één .
Die ging lekker door de slip. Na wat gespartel van de baars en drilwerk van Tony lag een mooie zeventiger op de kant.
Prachtbeest. Vlug wat kiekjes en daar ging ie weer.

Afbeelding

Tony zijn 70

Afbeelding
Ondertussen begon de stroom eruit te gaan en werd er overgeschakeld op pluggen.
Bij een tiental worpen kreeg ik een beet , effe aanslaan en ja hij hangt. De baars ging rustig door de slip zonder enige spartelingen.
Dit moest een mooi exemplaar zijn. Eenmaal wat in de kant wilde die kerel niet echt meewerken na nam enkele
flinke runs voordat hij zich liet zien dan nog een flinke run en één van de dreggen los. Nu was de baars nog maar nipt gehaakt in de lip. Weer een korte run richting stenen.
Ik dacht al nu ben ik hem kwijt. Toch lukte het me om de baars op de kant te krijgen.

Afbeelding

Wederom een mooie baars van juist 70.
Afbeelding


Effe foto voor het nageslacht en terug mocht hij.
De stroom was er nu volledig uit en we besloten maar om het keken te houden voor deze dag.
Al bij al een mooi begin van mijn weekje verlof met in totaal 5 baarzen op 3 uur. Hopelijk gaat het zo verder de komende dagen.
Tony bedankt om als fotograaf te fungeren.

Dirk

1 opmerking:

  1. hoi Dirk ,
    dat hebben jullie weer goed gedaan !
    mooie foto's by the way .
    laat er nog wat over voor mij héé !

    greetings,

    BeantwoordenVerwijderen